Wednesday 6 February 2013

PETUA MERAWAT PENYAKIT BATU KARANG


Petua Untuk Merawat Penyakit Batu Karang

Pilihan 1: Ramuannya ialah madu lebah, dan jintan hitam.Tumbuk jintan hingga lumat, kemudian campurkan jintan hitam ke dalamnya dan gaul sampai sebati. Campurkan ramuan ini ke dalam air suam dan minum.


Pilihan 2: Dapatkan 1 kaki tebu hitam (bukan daun hijau) dan 1 biji timun. Perah air tebu dan campurkan dengan timun yang dikisar dengan blender. Minum campuran tersebut. Baca selawat 3 kali. Batu karang akan hancur.

Pilihan 3: Ada banyak faedah jika kita sanggup berpantang sedikit dalam soal makan minum; terutama bagi mereka yang ada risiko mendapat penyakit atau pernah menghidap masalah kesihatan tertentu. Bagi anda yang mengalami masalah batu karang, ikuti panduan berikut:

a. Minum banyak air masak untuk membersihkan air kencing.

b. Elakkan minuman manis, terutama minuman karbonat.




c. Kekurangan vitamin B6 dan potassium menyebabkan pembentukan batu karang. Makanan seperti barli, kentang, keledek, berasaskan tepung gandum, bunga kubis dan pisang mengatasi masalah kekurangan ini.

d. Elakkan makanan seperti tomato, bayam, lobak merah, daging, strawberi, koko, coklat dan teh.

e. Kurangkan pengambilan garam dan gula, termasuk ikan masin, jeruk dan coklat.

f. Banyak makan sayur-sayuran dan buah-buahan kaya serat.

g. Kurangkan sumber protein haiwan, sebaliknya gantikan dengan protein tumbuh-tumbuhan.

h. Kurangkan minum kopi, teh dan alkohol.



EN suami ku telah mengalami sakit batu karang ni... sudah bertahun2..... sudah 3 kali keluar batu seperti pasir melalui kencing......Bila dia sakit kesian sangat..... inn sya Allah.. boleh cuba petua2 ni...
mudah2an cepat sembuh..... AMINNNNN...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...