Thursday, 31 January 2013

KEK COKLAT LEMBAB






Request dari anak2..... memang suka kek coklat lembab ni.....Memang sedap dan moist jer...
kesukaaan mawar jugak



MOIST CHOCOLATE CAKE

BAHAN2NYA

100g serbuk koko
200g gula pasir
1 tin susu sejat
200g minyak jagong
250g susu pekat manis
(semua bahan ni satu kan dalam periuk dan kacau di atas api yang perlahan hingga sebati... x perlu sampai mendidih...angkat dan sejukkan )

4 biji telur (di pukul hingga hancur dan berbuih sahaja..tak perlu sampai kembang)
150g tepung gandum
1 sudu kecil soda bikarbonat
1 sudu kecil baking powder

Cara;

Dengan menggunakan hand whisk....masukan telur kedalam bancuhan coklat tadi...perlahan2 masukkan tepung dan sebuk penaik...kacau perlahan2 hingga sebati dan tidak berketul.Masukkan  ke dalam acuan yang di sapu dgn majerin dan bakar dalam oven 40-45 bergantung pada oven masing2.Kek ni boleh juga di kukus.
Sejuk kan kek dahulu sebelum di hias...

~~SELAMAT MENCUBA~~



















9 comments:

kopi pasta said...

nyum2x. nampak menyelerakan...tapi lelaki bujang bilala nk keinginan nk mbuat kek ni..huhu. tau makan je

mawar libra said...

tukang makan pun dah ok.... kalau buat x der orang makan sedehh gak kan..... huhu

Aiyang Disayang said...

sedappp.... biasa buat kukus.

mawar libra said...

kak mawar memang suka kukus dari bakar kek ni aiyang.... lebih moist dan lembut....

haz hany said...

cake fav sy ni....sy follow akak...
ada masa jemput ke blog sy
http://hazhatikuxlgkemek.blogspot.com/

TQ

mawar libra said...

ok... thanks follow akak..nti akak follow balik ekk.... :)

mrs kayrul said...

sedapnya...menarik betul tgk

mawar libra said...

cuba lah mrs kayrul.... :)

A- Chik said...

sedapnya. lapar pulak perut ni dibuatnya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...