Thursday 14 February 2013

HASBEN N WIFE


Isteri: Abang...Kenapa perempuan kalau berkahwin selalu badan berisi ??
Suami : Biasa lah macamtu yunk...,Saidatina Aisyah RA pun makin berisi selepas kahwin. (Dari hadis yang di ceritakan oleh Saidatina Aisyah RA , di awal perkahwinan  dengan Rasulullah SAW mereka berlumba lari, Saidatina Aisyah menang. Selepas beberapa ketika usia perkahwinan , Rasulullah mengajak isterinya untuk berlumba lari dan berjaya mengalahkan isterinya. Lalu Saidatina Aisyah RA menceritakan bahawa ketika itu beliau sudah berisi .) 

Nampak tak `hikmahnya `;
1.Suami tidak meletakkan isu wanita hamil atau bersalin dan menyusukan anak sebagai alasan isteri menjadi gemok kerana Sidatina Aisyah tidak memiliki zuriat ( tidak hamil dan menyusukan anak )

2. Suami memandang kecantikan isteri bukan pada fizikal tetapi sebaliknya yang tersembunyi iaitu kecantikan dalaman seperti penyabar ,sifat keibuan, penyanyang dan santun pada keluarga.

3. Seorang suami apabila melihat keindahan akhlak seorang isteri akan melihat nur di wajah isterinya yang mana akan mencantikan wajah isteri dengan sendirinya. kerana rupa yang cantik tidak menjanjikan akhlak yang cantik namun akhlak yang indah inn syaa Allah akan membiaskan nur di wajah seorang isteri..

Jangan ler risau lagi ye kalau badan dah berisi... takut tak cantik, tak comei.. (pujuk hati sendiri setelah program diet hancuss ) hehehe...
Kadang2 badan berisi tu lebih seksi kan kan kan...

tq my darling..dia kata alaaa berisi sikit jerrr....
mudah2an ikhlas la yerr.... :)


~~~~SO SWEETT... AHAKSS ~~~~

































No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...