Monday, 6 May 2013

MINUM PETANG APOM WARNA WARNI

Assalamualaikum....Selamat petang...
Demam pilihanraya dah berlalu...keputusan dah pun di ketahui.... tahniah pada BN terus mendapat mandat untuk 5 tahun lagi.Moga2 janji di tepati..kita semua hidup dalam rukun dan damai...Jaga lah keharmonian negara kita...  Pada yang kalah harap dapat lah menerima kekalahan dengan redha.. walau apapun fahaman politik kita tak semestinya bermusuhan... buang sikap ego masing2 dan mari lah kita bersatu hati ..bak kata pepatah bersatu kita teguh bercerai kita roboh...
ok..kita tinggalkan kisah politik dan pilihan raya... mood terajin sangat hari ni.... 
mula la belek2 resepi... teringat satu resepi ni.... macam senang jerr....teringin nak makan apom nasi ni..dah lama tak buat...... jom kita tengok resepi nya... perkongsian dari seorang kawan fb... terimakasih pada norhayati yusuf..

APOM NASI WARNA WARNI

bahan
2 cawan nasi sejuk
2 cawan gula
3 cawan air
1 peket mauripan
~~~blen halus kesemua bahan ni~~~
kemudian
masukan 
2 cawan tepung gandum
2 cawan tepung beras
~~~blen lagi sampai sebati~~
tuang dalam bekas lain....perap adunan 1 jam lebih atau hingga adunan naik...
panas kan pengukus...
acuan di sapu sedikit minyak...
sebelum kukus campurkan adunan tadi dengan 1 peket eno (biru)
kacau sebati....
jgn lupa acuan perlu di panas kan terlebih dahulu.. masukan aduan dalam acuan dan kukus hingga masak...
adunan tu terpulang la nk warna warni kan atau biar putih warna asal sahaja ,terpulang pada selera masing2.....

~~SELAMAT MENCUBA~~~

ini lah hasil nya minum petang hari nie :)



apom yang lembut dan gebu..sedap di makan dengan kelapa parut di campur sedikit garam....


3 comments:

Uncle Lee said...

Hello Mawar Libra, wow! I suka your these cup cakes. Chantek betul.
Love the colours....nak makan pun ada susa sikit, apa warna nak masuk mulut, ha ha.
I think lima keping will do me fine.
Ada iced kopi?
Have a nice day and keep a song in your heart.
Lee.

mawar libra said...

thanks uncle lee... uncle boleh pilih warna apa suka....
5 keping tak cukup tau....hehehe...

Qema Amaya said...

comelnye apom warna warni..mesti cuba ni. nmpk sedap!

salam perkenalan dari mak kuceng. meow~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...